сряда, 29 август 2012 г.

Gratin aux courgettes или Гратен с тиквички

Приготвянето на "Пилешката фантазия" беше лесно. Правила съм я не веднъж. Ако трябва да съм честна дори не я изпробвах. Сготвих я, снимах я и натиснах публикуване. Но с тази рецепта ще подходя по-внимателно, ще дегустирам и тогава ще споделям. :) 
 Онзи ден взех от пазара няколко тиквички. Дълго се чудих какво да ги правя и в крайна сметка реших да направя един гратен. Плюс това  бях купила преди време 4 малки касролки и много ми се искаше да ги изпробвам. Извадих ги и така започна моят опит за гратен в мини касролки.








Необходими продукти:
  • 1 тиквичка
  • 2 яйца
  • 2 парчета бекон
  • 5-6 с.л. заквасена сметана
  • 1-2 скилидки чесън
  • сол и черен пипер
  • 10гр. краве масло
  • кашкавал за поръсване
Измих тиквичката, обелих я и я нарязах на кръгчета. В сгорещения тиган сложих маслото, кръгчетата тиквичка, нарязания чесън на кубчета. Овкусих и покрих с капак да се задушават. През това време си приготвих заливката: счупих 2-те яйца, добавих сметаната.На снимката има 3 яйца, не е за да ви объркам :), просто в последствие реших, че 2 са достатъчни. Когато тиквичките омекнаха и си смениха цвета, за няколко секунди добавих бекона. 

Сложих тиквичките в касролките и изсипах заливката. Напълних ги до горе и поръсих обилно с настърган кашкавал.Малко се притесних, че при печенето сместа ще прелее, но за мой късмет това не се случи. Сложих касролките с капачетата в предварително загряна фурна на 150 градуса за 30 минути. След това свалих капаците и ги пекох още 10-тина минути до  позлатяване на кашкавала.


Подобен гратен съм хапвала в един ресторант. Беше сервиран с риба. Изключително вкусна комбинация. И разбира се с хубаво бяло вино ще върви още по-добре. 
И все пак да кажа, че съм много доволна от резултата. Много приятен на вкус и доста сочен, благодарение на кравето масло.
Bon appetit!!!
.

Няма коментари:

Публикуване на коментар