петък, 31 август 2012 г.

Адана кебап

 Днес за пореден път си зададох най-омразният ми въпрос: Какво да сготвя? И както често се случва нямах никаква представа, затова отворих хладилника в търсене на вдъхновение. И там в едното ъгълче видях пакет кайма и се сетих, че цяло лято искам да приготвя една турска рецепта - Адана кебап.
Разгледах няколко рецепти в Интернет, направих сбор от няколко и  запретнах ръкави. Поне три пъти проверих дали имам всички необходими продукти, както следват:

  • 500гр.кайма
  • 1 глава лук
  • 5 скилидки чесън
  • 1 печена чушка
  • 1 люта печена чушка
  • сол, пипер
След като се уверих, че имам всичко необходимо, изсипах каймата в робота и към нея прибавих лука, чесъна, чушките (които минаха през ренде) солта и пипера. Всичко това го обърках с робота до еднородна смес. Сложих го в хладилника за около половин час да стегне и да поеме всички аромати. В този ред на мисли може да сложите и магданоз или друга ваша любима подправка.Аз лично не съм приятелка с магданоза, затова и няма да го видите в кулинарните ми опити.
Пооправих малко бъркотията, която беше настанала в кухнята и дойде време за оформянето на каймата. Имам само 4 големи шиша, така че се получиха четири шиша и четири кюфтета. Самото оформяне на шишовете не беше много лесна задача, но в крайна сметка се справих.
Вече бях включила електрическото барбекю, сложих ги и зачаках с интерес резултата.
Когато бяха почти готови сложих и една царевица, стори ми се добър вариант към шишовете.
Разбира се може да се акомпанира със печени зеленчуци на скара или просто салатка от пресни зеленчуци.
На мен много ми хареса резултата, шишовете бяха леко люти и много сочни. Със сигурност ще присъстват често на нашата трапеза.

Bon Appetit!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар